Amerika’s nieuwste voedsel rage is echt niet zo nieuw. Ga gewoon terug naar je kindertijd zomers toen het enige dat kon breken honkbal wedstrijden of zwembad partijen anders dan de stem van een moeder was de zoete sirene oproep van de ijscowagen rollen in uw buurt.

Neem dat beeld – behalve kinderen vervangen door zakelijke professionals en schakel de ijscoman voor een gastronomische chef-kok – en je hebt food trucks, komen naar een stad bij u in de buurt … Als ze nog niet zijn aangekomen.

Yassir Raouli groeide op in Marokko en heeft waarschijnlijk nog nooit de melodie van een ijscowagen gehoord. Maar na het proberen van meerdere ventures in New York City – wachttafels, het beheren van nachtclubs en het openen van een online kledingwinkel – Kwam Raouli met een idee, Bistro Truck, dat hem met pensioen kon brengen.

Ik deed onderzoek, en ik wilde een restaurant beginnen. Ik wilde altijd al een eigen plek hebben”, zegt hij. “Wat logisch was, was de foodtruck.”

Als je nog steeds niet gevangen op, de food truck is precies wat het zegt dat het is. Een heel restaurant, van de keuken tot de kassa, staat op zichzelf in een vrachtwagen of busje. Food truck eigenaren, die vaak dubbel als chef-koks, rijden hun restaurants naar de mensen in plaats van te laten de mensen komen naar hen. Vanaf daar begin je verschillen op te merken.

Er zijn food trucks die alleen tegemoet te komen aan de lunch menigte, en anderen alleen het diner rush; sommigen doen beide. Een aantal food trucks zijn nomadisch, het plaatsen van een week-waarde van locaties op sites zoals Twitter en Facebook en waardoor ze afhankelijk zijn van hun klanten ‘Internet savvy om hen te begeleiden naar hun huidige locaties. Anderen, zoals raouli’s operatie, worden dagelijks geparkeerd op dezelfde plek in dezelfde buurt.